24 Ağustos 2008 Pazar

“Bir Şeyler Söylemek” Üzerine…

Kabul etmeliyim ki öyle bazıları gibi müzik profesörü falan değilim. Naçizane görüşlerimi paylaşmak istedim Türk rock piyasası hakkında.

Şu zamanda birçok grup kendini gösteriyor. İnternet sağ olsun müzikle uğraşan insanların can simidi oldu. Bilhassa sözüm ona “amatör” müzisyenler çalışmalarını sunmakta ve hemen karşılık bulmaktadır. Önüne gelen herkeste bunu yapmaktadır. Müzisyen olsun olmasın… Bunlara herhangi bir lafım yok, olamaz da zaten. Bar grubu diye bir tabir vardır. Bu grupları gücendirmek yerin dibine batırmak niyetinde değilim. Tam tersine bu herifler çok sağlam çalarlar ve kavır harika yaparlar. Ancak şu ara o kadar çok cıngır cıngır çalan grup varki… Lise toplulukları gibi. Ya da öyle bir hava yaratılmak isteniyor. Benim gözümde “zengin çocuğu” izlenimi yaratıyorlar. Bu bar grubu havalarında ki tipler acı çekermiş gibi şarkılar söylemekte, ancak biz marjinaliz demekteler ve nasılsa paraları her şeye yeter ve her yerde konser verirler. Bir patlama oldu sanki son senelerde. Bu acı çeker vokali Duman’la başladı sanırım. Ardından herkes anlaşılmaz sözlerle daldı olaya. En azından Duman’ın sözler bakımından böyle bir kepazeliği yok, aksine akıllıca ve muhalif sözler içerir.

Tamam rock müzik yapıyoruz, belirli bir kalıp olmamalı, ama bu yaptıkları nedir böyle. Anlamak mümkün değil. Ben onlara “marjinalaskop arabesk” diyorum. Tamam saçmaladım, bunu ifade etmek çok zor ama, bana da hak verin. Malt grubunu çok takdir ederim bu yönden. Türkçe sözler nasıl yazılır, nasıl söylenir… Genç Türkçe sözlü rock gruplarına ders niteliğinde.

Eminim ki çok sağlam gruplar var ve çoğuyla internette karşılaşıyorum. Aralarında kaynamaları en kötü durum sanırım. Bunun en büyük suçlusu da biz dinleyiciler… Her şey elimizin altında, eskisi gibi müziğe ulaşmak zor değil. Aksine çok çok çok kolay. Ancak yine de en sağlamını bulup yer yüzüne çıkarmak yerine, bir şekilde yeryüzüne çıkmış (para gücü, çevre gücü, popo yalama gücü sayesinde) grupları daha da üstlere çıkarıyoruz. Amacım “yanlışsınız hepiniz ben doğruyum” demek değil inanınki. Herhangi bir çözüm arayaşında da değilim.

Önemli olan söyleyecek sözü olmak, kavga etmeden, hırslara kapılmadan düşündüklerini paylaşmaktır. Eminim söyleyecek sözü olan gruplar en samimi halleriyle karşımızda daha fazla olurlar. Bizlerde bu sayfalardan sizlere aktarır, tanıtmaya çalışırız.

4 yorum:

  1. bu konuda çıkan tartışmalar hep sonuçsuz kalıyor. yani herkes düşüncesini koyuyor ama icraatta bişey yok.evet o tarz yapanlara hep bi eleştiri oluyor ve en kötüsüde eleştiri olarak kalıyor. kendi fikrimce gerçekten seçici olmazsak, tüm bu tarz müziği dinleyenler olarak, bu sorun ilerde de olacaktır.

    YanıtlaSil
  2. ben de tamammen katılıyorum, evet renkler ve zevkler farklıdır derler, doğrudur da herkes aynı şeyden aynı tadı alamaz, ama gerçekten artık ööle gruplar var ki bu işi sadece bnde yaptım oldu işte demek için , arakalarındaki maddi ve manevi güce yada herhangi bir şeye güvenerek ben de müzik yapıorum die ortalığa çıkıoyaorlar.. ama şööle bi durum da var bunların dinleyicileri de oluo belki yıllardır bu tarz müzik dinleyen adamlar deil ama daha yeni yeni bu tarz müzik dinlemeye başlamış olan tipler buna örnek mesala .. ama neye göre dinlerler, ne zevk alırlar ben bilmiorum.. sadece bildiğim bişi var bunların sayesinde ii gruplar yok olmaya başlıolar..

    YanıtlaSil
  3. kesinlikle katılıyorum bende.. bu yüzden iyi gruplar seslerini bile duyuramadan gidiyoz bazen

    YanıtlaSil
  4. ayrıca bu yeni ortaya çıkan grup ya da oluşumların ya da bunların dinleyicilerinin düşünceleri belli metal ya da rock müziği popüler kültür çerçevesinde yaymak. Durum böle olunca sahte müzikler yani bir amacı olmayan, para uğruna çalınmış enstrumanlar, ve ayrıca bir hiç uğruna tamamen anlamını bilmedikleri bir saç uzatma havası vardır bunlarda (erkekler için..) ya da siyah giyinme çabası (hem erkekler hem de hatunlar için..) hiçbir zaman da özlerini yakalamayacaklardır bence..

    Şunu da belirtiyim ben 3 sene önce benim saçlarım belime kadar uzundu. Bunun sebebi bu müziği içimde hissettiğim için ve bir şekilde bunu yazam tarzı haline getirdiğim içindir, şekilcilik olması için değil kesinlikle.. ve ben saçlarımı bu popüler kültürün getirdiği zibidiler yüzünden kestirmiştim.. bunu da belirtmek istedim yorumumda..

    Gerçekten amaçları sadece müzik olan insanlar ve gruplar istiyorum.. ama bunun yanında tabiki amaç sadece müzikle bitmiyor, içi boş anlamsız müzikler olmamalı, bir eleştiri ya da bir hikaye içermeli en azından..

    YanıtlaSil