4 Ekim 2008 Cumartesi

Metallica - Death Magnetic (İnceleme)

Bir şeyler karalamak farz oldu bu albüm hakkında. Bana sorarsanız çalışmayı, uzun zamandır heyecanla bekliyordum. Güzel sonuçlarla karşılaşacağım kesindi benim için. Hele ki en son klibide izledikten sonra her ne olursa olsun bu albüm hakkında olumsuz yazacağımı düşünmedim. İlk parçadan başlayarak heyecanı hissedebiliyorsunuz. Hızlı ve belkide ilk zamanların Metallica'sını yeni soundla sunmaya çalışmışlar. Seneler geçtikçe yapılan son çalışmalarda artık kimseyi tatmin etmemeye başladı. Yine milyonlar sattı Metallica ama işte bir olay varki insanın içine sinmiyor. Kendine getirmiyor, içini ısıtmıyor insanın. Bunu kırmak için çabalamışlar bana göre. Bunu şu şekilde anlatabilirim. Mesela That Was Just Your Life'taki soloyu duyunca Kill Em All geldi aklıma. The Day That Never Comes'taki geçiş Fade To Black'i anımsattı... Yanlış anlaşılmasın tabiiki birebir aynı parça olamaz tabiki. Ama bir samimiyet var. Geriye dönmek için bir özlem var. Jason Newsted acaba olsaydı nasıl olurdu diye düşünüyor insan.

Albümdeki hoşuma gitmeyen şey ise gitar ve trambet tonu. Kulak tırmalıyor ve gaza gelecekken insanı durduruyor sanki. Kapak çalışması gayet başarılı ve klasik Metallica hınzırlığı. Pazarlama taktiğide mükemmel (tabut bilmemneleri).

Orjinal albüm satışlarının düşük olduğu ülkemizde bana göre alınabilir bir albüm. İnternetten satışlarda oldukça uygun fiyatta. Tavsiye ederim...

2 yorum:

  1. mesela bende de aynı kuşku ve çekince vardı metallica hakkında gene çirkin soundla kötü şarkılar yapıcaklar diye dinlemek gelmiyordu içimden.. dinledikten sonra da pek ısınamadım.. ama The Day That Never Comes'ı dinledikten sonra düşüncelerim değişti albüme karşı ..bu albümde eskilerin kokusunu alır gibiyim.. ve bunu da hissediyorsunuz.. bu şarkıda mesela ben geçişleri ve jamis in vokal tarzını Unforgiven ve sololar da One'ı anımsattı.. tamamiyle albüm çalışması ve kapak vesaire güzel çalışma olmuş.. ayrıca albümden önce Istanbula gelip Türk halkını da sevindirdiler.. bu da Albüm için çok büyük bir adım oldu.. iyi seyirler iyi dinlemeler..

    YanıtlaSil
  2. 'Death Magnetic' dört dörtlük bir Metallica albümü olmuş. Metallica zirvedeki yerini korumaya devam ediyor.

    YanıtlaSil