12 Ağustos 2008 Salı

Manowar - "Gods Of War" - 2007

İşte hiç beklemediğim bir anda karşıma çıkan bir manowar albümü... Tam da zamanında çıktı aslında ; beni şöyle bir silkeledi ve kendime getirdi. Albümün ismine baktığımda aşağı yukarı nasıl bir şeyle karşılaşacağımı biliyordum. Ancak yine de yeni birşeyler bekliyordum ve artık Manowar daha nası gaz bir parça yapabilir diye de düşünmüyor değildim açıkçası. Bu çalışmaya şöyle bir baktığımızda "Triumph Of Steel" dönemlerinden kopmuş gelmiş hissi veriyor. Gerçekten Manowar "Louder Than Hell" sonrası daha öteye gitmeyi bırakıp gerilere ve eski havasına dönmeye başlamıştı. Fanlarını daha çok memnunmu eder yada dahamı soğutur bilinmez...


Parçaların ismine şöyle bir göz attığımızda konsept bir albümle karşı karşıya olduğunuzu anlarsınız. Her noktasında sizi bir savaşçı havasına sokuyor. Her noktasında kahramanlık akıyor albümün. Size yeterince güç verecektir. Tabi bu noktada Manowar sevmeyen insanlar için mutlaka hiç bir anlam ifade etemeyecektir bu satırlar.


Albümün akışı oldukça güzel ve klasik müzik etkileri daha da yoğunlaşmış durumda. Bazı yerlerde "ee tamam artık parçaya girin" demenizde oldukça muhtemeldir ve sanırım Manowar son albümlerinde daha akılda kalıcı parçalar yerine daha sanatsal açıdan yüksek, karmaşık ancak bir o kadarda basit lirikler üzerinde inşa edilmiş bir albüm ortaya çıkarmaya çalışmış.
Gözüme çarpan diğer bir noktada; nedense bas gitar çok ön planda değil bu sefer. Tamam duyabiliyoruz ama eski Manowar albümlerini şöyle bir hatırlıyorumda...


Söyleyeceğim bir çok şey vardı aklımda... Hepsini toparlayıp burada yazıya dökemedim bi türlü... Manowar sevenler albümü zaten edinmişlerdir aslında. Satın alıp arşive konulabilecek güzel bir çalışma. Tavsiye ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder